Skal du outsource din weboptimering?

Internethandel er steget med 14% siden 2016, hvilket vidner om at din weboptimering og synlighed på internettet stadig bliver mere og mere relevant for din virksomhed. Tidligere har det været normalt at styre sin synlighed på nettet internt i virksomheden, men det er nu blevet mere attraktivt at outsource denne aktivitet. Men hvad er fordelene og ulemperne ved in-house og outsourcing? Det vil vi besvare i denne artikel.

Fordele ved in-house

En af fordelene ved at beholde din weboptimering in-house er naturligvis, at du har fuld kontrol over din aktivitet på nettet. Du kan helt og alene bestemme, hvordan du vil have din virksomhed skal fremstå og opføre sig på nettet. Derudover har du en vis sikkerhed i, at arbejdet bliver gjort med en høj kvalitetsikkerhed.
Denne løsning er også meget fleksibel, da mængden af opgaver og sammensætningen af medarbejdere aldrig er statisk. Der er nogle tidspunkter, hvor i har færre medarbejdere eller hvor i har rigtig travlt. Det kan være en fordel at have mulighed for at skrue op og ned på ydelserne løbende. Hvis du outsourcer, vil du ikke nødvendigvis kunne få tilbudt samme fleksibilitet.
Slutteligt kommer den mest afgørende faktor, og det er naturligvis, at det ikke er gratis at outsource en del af sin aktivitet. Det kan koste rigtig mange penge, og der er ingen garanti for, at du i sidste ende vil ende med et større salg, da internettet er meget uforudsigelig.

Fordele ved outsourcing

En af fordelene ved at outsource din weboptimering, er at optimering på nettet for virksomheder stadig er er helt nyt, og der er meget få der besidder kompetencer inden for området.
At henvende sig til et eksternt bureau, som har erfarne specialister vil tænke i helt andre baner end virksomheden selv ville, og de kan være en god sparringspartner i forsøget på at optimere din synlighed på internettet. Den professionelle hjælp fra konsulenter vil give dig en strategiplan for, hvordan du øger din weboptimering, og det vil i sidste ende højst sandsynligt lede til et større salg.
En anden fordel ved at outsource denne aktivitet, er også at du på den måde kan koncentrere dig om din virksomheds kernekompetence i stedet for.

Så hvad skal du vælge?

Da weboptimering stadig er nyt, ville vi som udgangspunkt anbefale at outsource denne aktivitet til specialister, der ved noget om emnet. Det ville give din virksomhed en kæmpe konkurrencemæssig fordel i forhold til konkurrenterne, da folk køber det meste af deres produkter på internettet, og synligheden derpå er afgørende for dit fremtidige salg. Americandreams, som er en webshop med tøj til kvinder har i løbet af få år vokset til en millionforretning via deres synlighed på nettet.

 

Jeg håber denne artikel gav dig et større indblik i weboptimering på nettet, og gav dig overblik over fordelene og ulemperne ved at outsource eller beholde aktiviteten in-house.

 

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *