Derfor er det vigtigt med en god hjemmeside

I den digitale tidsalder vi lever i, er nøglen til vækst i virksomheden som regel at etablere en solid online tilstedeværelse. Forbrugerne bruger mere og mere tid på nettet – en stor del af det sociale liv er rykket ud på de sociale medier, og skal folk finde ud af noget, bruger de en søgemaskine, som eksempelvis Google. Som virksomhed gælder det om at ramme forbrugerne i øjenhøjde, der hvor de befinder sig, og derfor er virksomhedens digitale liv ekstremt vigtigt. Dette gælder på tværs af brancher, og stort set alle typer for virksomheder bør have muligheden for at etablere sig online også. At have en online tilstedeværelse handler som udgangspunkt om at have en god hjemmeside. At være godt til stede på de sociale medier er givende, men kun hvis din hjemmeside følger med på samme niveau. I dette boligindlæg har jeg skrevet et par gode grunde til, hvorfor du bør have en god hjemmeside.

 

Online butiksfront

At have en hjemmeside er på mange måder ligesom at have en fysisk butik, der ligger i en gågade. Folk kigger ikke kun forbi din butik for at købe, men også hvis de er nysgerrige eller har anden form for interesse i det, du tilbyder. Af samme grund er det at have en hjemmeside meget mere end bare at vise en liste over de ting, man tilbyder. Det gælder om at skabe en god atmosfære, så folk har lyst til at bruge tid på hjemmesiden. Undersøgelser viser, at folk hurtigt afskrækkes ved grimme eller uoverskuelige hjemmesider, og det er hammervigtigt, at det spiller – hjemmesiden skal være logisk opstillet, have et behageligt design samt være lidt interessant. Du kan finde et godt eksempel fra en hjemmeside tilhørende en boligadvokat, der har en professionel og ideel opstilling, der matcher en boligadvokat ved at klikke her.

 

Brand

Fordi hjemmesiden er et sted, folk besøger, hvor du ikke er fysisk til stede ligesom i en butik, er det vigtigt at du på forhånd giver folk en idé om, hvad din virksomhed står for. Igen er designet vigtigt til at skabe den rette atmosfære – eksempelvis igennem farvevalg, ordvalg, brug af billeder og så videre. Alt dette skal sige noget om din virksomhed og det, I gerne vil stå for. Hvis det ikke stemmer overens, bliver folk misledt, og det er dårlig forretning. Mange bruger gerne en underside, der hedder ”Om os”, hvor man selv kan være med til at præge det indtryk folk får af virksomheden igennem virksomheden. Skal det være meget personligt eller skal det være mere professionelt og formelt, kan du selv styre igennem dette.

 

Fremtiden er online

Det er svært at understrege, hvor vigtig din hjemmeside er. Den er grundlaget for din online tilstedeværelse, og efterhånden tyder alt på, at nettet kommer til at spille en større rolle i folks liv i fremtiden.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.