Online marketing: Tre tips til teknisk SEO

I takt med at e-handlen fortsætter med at boome, vokser antallet af hjemmesider og webshops. Dette gør samtidig konkurrencen hårdere på nettet, hvilket gør, at kravene fra Google bliver højere, hvis man ønsker at ligge nummer 1 på et givent søgeord. Det betyder også at det bliver vigtigere og vigtigere at alt det tekniske bag en hjemmeside eller en webshop spiller! Og netop derfor kommer der her tre simple tips til teknisk SEO som mange overser.

1: Giv dine kategorier maximal opmærksomhed – undgå kannibalisme

Det første og noget af det vigtigste at sørge for, når man opretter en webshop, er at søge for, at man ikke har flere landings sider, der er målrettet den samme søgehensigt. Dette kaldes kanibalisering. Ved kanibalisering forstues det, at man har to sider der konkurrer om Googles opmærksomhed på de samme søgninger og ved at have flere landings sider for de samme søgehensigter, kan Google ikke afgøre, hvilken side der er vigtigst og det skader ens placering i Google. Sørg derfor for at dele dine kategorier op så det giver mening. Et godt eksempel på en logisk og simpel kategori opdeling kan findes her.

2: Sørg for at få din hjemmeside hastigheds optimeret

En anden ting som er afgørende, hvis man vil starte en webshop er at få den hastigheds optimeret. Dette er særligt vigtigt, hvis man har mange produkter og mange billeder på sin hjemmeside. Både Google såvel som dine kunder går meget op i, at din hjemmeside har en kort loadingtid, da digitale forbrugere i dag er mere og mere utålmodig. Derudover lægger Google stor vægt på dette aspekt, når de skal beregne din hjemmesides kvalitets resultat hvilket har betydning for både dine organiske resultater i Google og de priser, som du skal betale for AdWords annoncer. Så selvom det godt kan koste mange penge at få sin hjemmeside hastigheds optimeret så er det alle pengene værd.

3: Skab mange interne links på din hjemmeside

Den tredje og sidste ting som man bør gøre hvis man vil forbedre sine placeringer i Google er at lave en masse interne links på sin hjemmeside. Dette forbedrer både dine kunders kundeoplevelse ved at gøre det lettere for dem at navigere rundt på din hjemmeside og finde de produkter de leder efter, alt imens at det bliver lettere for Google at gennemskue hvordan produkt- under- og kategorisider hænger sammen på din hjemmeside.

Sørg derfor altid for at lave interne links til både kategorisider, undersider og produkter på din side og brug gerne meget aggressive ankertekster.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.